Comercializarea biletelor de transport aerian

Informatiile pe care agentia de turism vanzatoare este obligata sa le ofere pasagerilor care achizitioneaza bilete de avion sunt urmatoarele:

  1. Natura zborului: regulat/ charter/ low fare (rezervare efectuata in alta parte decat in CRS)
  2. Costul biletului defalcat: pret de baza, taxe aeroport, taxa de serviciu etc.
  3. Conditiile tarifare ale biletului:
    1. Posibilitatea de a se modifica datele de calatorie si in ce conditii;
    2. Posibilitatea de a se rambursa partial sau total contravaloarea biletului si in ce conditii;
    3. Conditiile de emitere a biletului cu un minim de timp in avans;
  4. Tip bilet emis: electronic/ tiparit
  5. Cantitatea de bagaje pe pare pasagerul are dreptul sa o transporte gratuit, atat ca bagaj de mana, cat si ca bagaj de cala, precum si costul/ kg al bagajului care depaseste greutatea admisa
  6. Orele de operare, decolare, aterizare, escala
  7. Itinerariul de zbor
  8. Compania aeriana care opereza pe ruta solicitata
  9. Timpul minim necesar de prezentare la ghiseul de imbarcare
  10. Informatii in cazul pierderii biletului
  11. Moneda de emitere a biletului: LEU/ EURO
  12. Modalitatea de plata: cash, card, factura
  13. Nivelul taxelor de serviciu pentru:
    1. Emitere a biletului
    2. Reemitere
    3. Schimbare data de rezervare
    4. Rambursare totala sau partiala a biletului
    5. Alocarea locului in avion
  14. Dupa emiterea biletului de calatorie, toata responsabilitatea privind efectuarea calatoriei revine companiei aeriene.
  15. Se recomanda pasagerilor verificarea conditiilor de calatorie cu 24 de ore inainte de data de operare (call center aeroport, site companie transportatoare, agentie de turism)