De la echipaj la oaspeti, de la porturi la nave, de la imbarcare la debarcare:
toate masurile de protectie a sanatatii si sigurantei pe care le-am activat
pentru a ne proteja oaspetii si pentru a le oferi o vacanta pasnica.
Pentru a asigura siguranta maxima pentru oaspetii si echipajul nostru, am dezvoltat noi masuri de prevenire la bordul flotei noastre. Acestea au fost concepute pentru a garanta oaspetilor nostri o experienta placuta si sigura de vacanta in acelasi timp.
Pentru a garanta sanatatea si siguranta flotei noastre, Costa colaboreaza, de asemenea, cu Cruise Lines International Association (CLIA), o echipa interna de securitate si sanatate si un grup de experti stiintifici independenti in sanatatea publica, pentru a dezvolta noi proceduri de operare adaptate nevoilor ca raspuns la situatia COVID-19, in conformitate cu standardele nationale si internationale de sanatate.
Costa se bazeaza pe certificarea de incredere in biosecuritate emisa de RINA (Registrul Naval italian) care garanteaza cele mai sigure cerinte de igienizare si standarde de prevenire pe piata. De asemenea, Costa respecta cu strictete standardele americane USPH (mai restrictive decat cele europene) in ceea ce priveste controlul igienei si siguranta mediilor si aprovizionarii cu alimente.
Masurile de securitate puse in aplicare vizeaza toate etapele calatoriei, de la sosirea la terminal, viata la bord, excursiile si atat prevenirea cat si gestionarea problemelor de sanatate care pot aparea.
1. Servicii online pentru pasageri
Pentru a garanta maxima siguranta privind iteractiunea dintre pasageri si echipaj, venim cu cele mai bune solutii digitale si tehnologice atat la tarm cat si la bordul vaselor.
Ø Check in- ul online este garantat si poate fi efectuat in confortul si siguranta de acasa, evitand aglomeratia si interactiunea cu staff-ul in terminalul de imbarcare.
Ø Inainte de imbarcare, vom monitoriza toti pasagerii, solicitand completarea unui chestionar online obligatoriu care sa certifice starea de sanatate a acestora.
Ø Vom oferi posibilitatea de a rezerva experientele dorite online, inainte de imbarcare in MyCosta; viata la bord va fi mai usoara si mai interactiva utilizand aplicatia COSTA, monitoarele interactive de la bord si codurile QR, avand astfel o experienta unei croaziere sigure.
2. Proceduri de siguranta in terminal
Pe durata imbarcarii si debarcarii vom urma proceduri importante pentru siguranta si preventie, aplicabile atat pasagerilor cat si echipajului.
Ø Temperatura corporala a tuturor pasagerilor, echipajului si vizitatorilor va fi verificata cu ajutorul unui scaner termic la fiecare revenire pe vas.
Ø In terminal, utilizarea mastii este obligatorie.
3. Distantare sociala
Vom urma cu stictete protocolul de siguranta pentru a asigura distantarea, pentru a putea socializa in completa siguranta la bord.
Ø Reducerea gradului de ocupare pe vas, numarul maxim de pasageri pe vas a fost redus cu semnificatie.
Ø Reducerea gradului de ocupare si accesul controlat in zonele de relaxare si divertisment: spatiile comune au fost regandite in liniile noilor reglementari.
Ø Semne de siguranta: vor fi afisate in toate zonele pentru a reaminti tuturor, necesitatea de a mentine distanta de siguranta.
4. Igienizarea spatiilor
Toate vasele Costa respecta protocoalele de igiena bazate pe standardele de igiena aprobate de Organizatia Mondiala a Sanatatii.
Ø Igienizarea suprafetelor si spatiilor comune: zonele comune interne si externe vor fi igienizate de mai multe ori pe zi , folosind dezinfectanti antivirali; toaletele comune vor fi dezinfectate si mai frecvent.
Ø Produse specifice: vom folosi tehnologii de igienizare si tehnologii specifice, produse de curatenie si dezinfectanti foarte eficienti pentru toate suprafetele.
Ø Dezinfectarea cabinelor: cabine vor fi predate oaspetilor doar dupa ce a fost aplicat tramentul cu dezinfectati antivirali. Toate cabinele vor fi curatate si dezinfectate zilnic.
5. Echipament de siguranta
Vom oferi echipament de siguranta tuturor oaspetilor si echipajului pe toata durata sederii, pentru a putea fi folosit la bord si la tarm.
Ø Echipament de siguranta si sanatate pentru pasageri si echipaj: numeroase dispensere sanitare vor fi disponibile in terminal si in zonele prinicipale de pe nava. In pus, mastile si manusile vor fi disponibile la cerere pe toata durata croazierei.
Ø Protectie la bord: tot echipajul va purta echipament de protectie in conformitate cu legile Italiei, pentru a putea practica munca in cele mai sigure conditii.
Ø Protectie in timpul excursiilor: autocarele Costa sunt igienizate dupa fiecare utilizare si vor aplica distantarea sociala reducand capacitatea. Mai mult decat atat, toti ghizii, vor purta masca de protectie pentru a va ajuta sa descoperiti cele mai frumoase locuri in siguranta.
6. Protocol de siguranta pentru echipaj
Am reintrodus protocolul de igiena pe care trebuie sa il indeplineasca tot echipajul Costa.
Ø Scanare zilnica: la bord temperatura personalul va fi monitorizata inainte si dupa fiecare shimb.
Ø Se va efectua o formare specifica a personalului, in raport cu respectarea protocoalelor si practicilor de sanatate in conformitate cu reglamentarile sanitare in vigoare.
7. Siguranta in restaurant
Serviciul de restaurant va fi adaptat la situatia curenta, cu viitoare reguli de sanatate si masuri de control.
Ø Distantarea: Spatiul intre locurile de la mese si de asemenea spatiul dintre mese a fost regandit pentru a cina in totala siguranta; accesul in restaurant va fi controlat pentru a evita aglomerarea.
Ø Doar serviciu cu servire la masa va fi disponibil, pentru ambele mese principale si bauturi, care vor fi servite exclusiv de personalul restaurantului.
Ø Siguranta alimentelor: ca intotdeauna, vom aplica protocoale stricte de siguranta in procesul de procurare si procesare a alimentelor.
8. Serviciu medical la bord si la tarm
Toate vasele Costa sunt echipate cu, cabinet medical, consistand in personal medical specializat si calificat, in continua adaptare la noile protocoale si standardele de sanatate in vederea limitarii raspandirii COVID-19. Sanatatea oaspetilor nostri si a echipajului reprezinta prioritatea noastra de top.