Intrebari frecvente

Chiar daca suntem siguri de multe aspecte si luam cele mai categorice decizii privind calatoriile, cateodata apar intrebari sau indoieli. Fie ca este vorba despre destinatie, modalitatea de plata, ori intoarcerea acasa, in randurile de mai jos vei gasi raspunsul cautat pentru o vacanta lipsita de griji!

width: 100%, height:1px

Intrebari generale

width: 100%, height:1px

Despre Fabrica de Vacante

A calatori inseamna mai mult decat a vizita locuri noi.

Calatorim pentru a descoperi alte culturi si pentru a ne largi orizontul. Cunoastem alti oameni, descoperim lumea si, uneori, chiar pe noi insine.

Parte a Grupului Aerotravel, Fabrica de Vacante este linia de business dedicata turismului leisure si se adreseaza nemijlocit clientilor directi, atat online, cat si offline.

Fabrica de Vacante detine propria retea de agentii, in cele mai importante orase din Romania: Bucuresti, Sibiu, Cluj-Napoca, Timisoara si Oradea. In fiecare agentie, consultanta oferita de colegii nostri ajuta turistii sa-si aleaga cele mai bune variante de vacanta.

www.fabricadevacante.ro este platforma online a agentiei, locul unde clientii gasesc nenumarate variante de vacante in destinatii consacrate sau propuneri de sejururi inedite.

Specialistii Fabrica de Vacante cunosc in detaliu nenumarate destinatii din intreaga lume si pot recomanda vacante, oricare ar fi tipul si destinatia acesteia: festivaluri si city break-uri in Europa, vacante la mare pentru familii, pachete turistice pentru tineri casatoriti, circuite turistice cu ghid in America de Sud sau in Africa, croaziere pe Mediterana sau in Antarctica, revelion si schi, sejururi All Inclusive.

Fabrica de Vacante ofera si servicii turistice de baza, precum bilete de avion, cazari in Romania si in strainatate, rent-a-car si asigurari de calatorie.

Care este programul agentiilor voastre?

Sediul Aerotravel Online
Bld. Nicolae Balcescu nr. 26, Sector 1
✆ +40 (0) 73 120 20 70
✆ +40 (0) 799 30 30 22 (asistenta in caz de urgenta)
✉ online@aerotravel.ro
🕐 L-V: 09:00 – 18:00, S: 10:00 – 13:00
 
Bucuresti 1
Str. Mantuleasa nr.31, et.1, Sector 2
✆ +40 (0) 21 316 73 06
✆ +40 (0) 21 316 73 08
✆ +40 (0) 799 30 30 21 (asistenta in caz de urgenta)
✉ bucuresti@aerotravel.ro
🕐 L-V: 09:00 – 18:30
 
Sediul Aerotravel Sibiu
Str. Ioan Lupas nr. 2 (Complexul Sportiv Luceafarul)
✆ +40 (0) 269 214 956
✆ +40 (0) 269 213 526
✆ +40 (0) 799 30 30 23 (asistenta in caz de urgenta)
✉ sibiu@aerotravel.ro
🕐 L-V: 09:00 – 17:00
 
Sediul Cluj Napoca (Travel Shop)
Str. Horea, nr.1, Cluj-Napoca
✆ +40 (0) 264 536 926
✆ +40 (0) 372 897 230
✆ +40 (0) 799 30 30 25 (asistenta in caz de urgenta)
✉ E-mail: cluj@aerotravel.ro
🕐 L-V: 09:00 – 18:00, S: 9:00 – 12:00
 
Sediul Cluj Napoca (Business Travel)
Str. Emil Racovita nr.14, Cluj-Napoca
✆ +40 (0) 264 433 124
✆ +40 (0) 372 897 230
✆ +40 (0) 799 30 30 25 (asistenta in caz de urgenta)
✉ E-mail: cluj@aerotravel.ro
🕐 L-V: 09:00 – 18:00
 
Sediul Timisoara (Travel Shop)
Str. Emanoil Ungureanu nr.8, Timisoara
✆ +40 (0) 256 292 962
✆ +40 (0) 256 292 958
✆ +40 (0) 799 30 30 24 (asistenta in caz de urgenta)
✉ timisoara@aerotravel.ro
🕐 L-V: 09:00 – 18:30, S: 10:00 – 14:00
 
Sediul Timisoara (Business Travel)
Str. General Eremia Grigorescu nr.4
etaj 2, ap. 5, Timisoara
✆ +40 (0) 256 292 960
✆ +40 (0) 256 292 958
✆ +40 (0) 799 30 30 24 (asistenta in caz de urgenta)
✉ timisoara@aerotravel.ro
🕐 L-V: 09:00 – 18:30, S: 10:00 – 14:00
 
Sediul Oradea
Str. Independentei nr. 1, Oradea
✆ +40 (0) 259 406 642
✆ +40 (0) 259 406 640
✆ +40 (0) 799 30 02 60 (asistenta in caz de urgenta)
✉ oradea@aerotravel.ro
🕐 L-V: 09:00 – 18:00
 
Sediul Brasov
Str. Matei Basarab nr. 2, et. 3
✆ +40 (0) 268 424 435
✆ +40 (0) 268 424 438
✆ +40 (0) 799 30 30 27
✉ brasov@aerotravel.ro
🕐 L-V: 09:00 – 18:00

Cum va pot contacta?

In afara de adresa fizica, numerele de telefon, respectiv adresele de e-mail disponibile fiecarei agentii din tara - vezi sectiunea „Care este programul agentiilor voastre -, ne puteti contacta prin formularul de Cerere oferta (vezi AICI) pe Facebook, pagina Aerotravel (vezi AICI), ori Instagram, pagina fabricadevacante (vezi AICI). 

Ce servicii oferiti?

Prin intermediul site-ului www.fabricadevacante.ro, rezervarile sau cererile de rezervare pot fi efectuate online.

fabricadevacante.ro ofera posibilitatea achizitionarii de pachete turistice, city-break-uri, bilete de avion (cu optiunea de a alege zboruri interne si internationale), bilete de avion low-cost, croaziere, camere de hotel, rent-a-car, servicii catre revanzatori, asigurari medicale de calatorie, transferuri, servicii corporate și M.I.C.E. 

 

Pentru a efectua o rezervare, trebuie doar sa te decizi asupra unui anumit produs / serviciu si sa accesezi paginile corespunzatoare. Astfel: VACANTE, VACANTE EXOTICE, BILETE DE AVION, CITY BREAK, HOTELURICROAZIERE, RENT-A-CAR, REVANZATORI, BUSINESS TRAVEL & M.I.C.E.

Care sunt modalitatile de plata?

1. Card bancar - Cea mai folosita si recomandata metoda de plata este cea cu cardul bancar. Datele dvs. sunt criptate si in siguranta! In acest fel, aveti certitudinea tarifului. Dupa ce plata este procesata, documentele fiscale si de calatorie sunt trimise de catre un agent Fabrica de Vacante pe adresa de email introdusa in rezervare.

2. Transfer bancar - Ulterior confirmarii primite din partea unui agent Fabrica de Vacante, puteti achita sejurul la unul dintre conturile comunicate de catre agent, prin transfer bancar sau in numerar, la oricare filiala din tara. Plata poate fi facuta in lei la cursul BNR (Banca Nationala a Romaniei) din ziua platii + 4% comision de risc valutar.
Atentie! Transferul bancar implica riscul de modificare a tarifului, data fiind posibilitatea de epuizare a biletelor de avion, ori a locurilor de cazare pana la virarea banilor. Recomandarea noastra este achitarea prin card bancar - simplu, rapid si sigur!

3. Cash, la oricare dintre agentiile noastre - Daca alegeti aceasta metoda de plata trebuie sa va prezentati la una dintre agentiile noastre pentru a achita cash rezervarea. Atentie! Disponibilitatea si pretul se pot modifica. Recomandarea noastra este achitarea prin card bancar - simplu, rapid si sigur!

width: 100%, height:1px

Rezervari pachete turistice si city breaks

width: 100%, height:1px

Care sunt pasii pe care trebuie sa ii realizez ulterior deciderii asupra unui pachet?

Alege orasul de plecare, destinatia dorita, perioada calatoriei si numarul calatorilor. Acestia din urma se vor repartiza pe camere, in functie de numarul adultilor si al copiilor, carora trebuie sa le precizati varsta. Click pe „Cauta pachete”. 
In urma unei cautari pe site-ul nostru sunt afisate cele mai mici tarife disponibile si vor integra elementele din cautarea dvs - tariful total al sejurului. 
In partea stanga aveti posibilitatea sa filtrati cautarea in functie de buget, numarul de stele, orasul / zona si disponibilitatea sejurului, care poate fi „disponibil” sau „la cerere”, in functie de numarul camerelor libere in acel moment.
Butonul „vezi detalii” al fiecarei unitati de cazare va afisa tipul de camera, regimul sejurului si va va permite sa realizati rezervarea dorita. 
 
Apasati butonul „Rezerva” si completati datele pasagerilor si datele de facturare. Alegeti modalitatea de plata, fiti de acord cu „Conditiile GDPR” si „Termenii si conditiile rezervarii”, apoi dati click pe butonul „finalizeaza rezervarea”. Imediat, vei primi un email de confirmare a rezervarii, continand informatiile precizate in pasii anteriori. 
 
*Daca nu sunteti sigur in legatura cu vacanta dvs. si doriti rezervarea unui pachet turistic este nevoie sa intrati in legatura cu agentii Fabrica de Vacanta pentru a va transmite o oferta personalizata, toate detaliile legate de tariful final, termenii de rezervare, plata si conditiile de calatorie:
- online (AICI);
- la oricare dintre agentiile locale (vezi adresele AICI). 

Cat timp este valabila rezervarea facuta pe site si cat de tarziu poate fi achitat serviciul?

Dupa introducerea datelor pe site-ul fabricadevacante.ro veti finaliza o cerere de rezervare care necesita reconfirmarea disponibilitatii locurilor si a tarifelor. Dupa ce veti fi contactat de catre un agent Fabrica de Vacante pentru reconfirmare, se poate efectua o rezervare, iar plata o poti finaliza in termenul comunicat de catre agentul de turism.

Pot plati doar avans?

Cu cel putin doua luni inainte de plecare, majoritatea pachetelor permit plata unui avans, urmat de diferenta. Daca pachetul este nerambursabil / nemodificabil si are penalizari imediate, plata integrala a sejurului devine obligatorie. 

Ulterior rezervarii sejurului dorit, agentul va va comunica posibilitatea, respectiv imposibilitatea modificarii acestuia.

Cum pot rezerva un city break?

Alege orasul de plecare, destinatia dorita, perioada calatoriei si numarul calatorilor. Acestia din urma se vor repartiza pe camere, in functie de numarul adultilor si al copiilor, carora trebuie sa le precizati varsta. Click pe „Cauta pachete”. 
In urma unei cautari pe site-ul nostru sunt afisate cele mai mici tarife disponibile si vor integra elementele din cautarea dvs - tariful total al city break-ului. 
In partea stanga aveti posibilitatea sa filtrati cautarea in functie de buget, numarul de stele, numarul de stele de pe Trip Advisor, regimul de masa, zona si orasul.
Butonul „vezi detalii” al fiecarei unitati de cazare va afisa tipul de camera, regimul de masa al city-break-ului si va va permite sa realizati rezervarea dorita. 
 
Apasati butonul „Rezerva” si completati datele pasagerilor si datele de facturare. Alegeti modalitatea de plata, fiti de acord cu „Conditiile GDPR” si „Termenii si conditiile rezervarii”, apoi dati click pe butonul „finalizeaza rezervarea”. Imediat, vei primi un email de confirmare a rezervarii, continand informatiile precizate in pasii anteriori. 
 
*Daca nu sunteti sigur in legatura cu vacanta dvs. si doriti rezervarea unui pachet turistic este nevoie sa intrati in legatura cu agentii Fabrica de Vacanta pentru a va transmite o oferta personalizata, toate detaliile legate de tariful final, termenii de rezervare, plata si conditiile de calatorie:
- online (AICI);
- la oricare dintre agentiile locale (vezi adresele AICI). 

De ce documente am nevoie pentru calatorie?

Va recomandam sa printati biletele de avion sau cartile de imbarcare daca check-in-ul online este obligatoriu, voucherul de cazare si asigurarile medicale de calatorie. Alaturi de aceste documente transmise de catre agent, trebuie sa aveti cu dvs. cartea de identitate sau pasaportul. De asemenea, va recomandam sa verificati din timp conditiile de intrare in tara de destinatie, intrucat acestea pot diferi.

Trebuie sa fac personal check-in-ul?

Check-in-ul online este un serviciu pus la dispozitie de catre companiile aeriene si poate fi activ incepand cu maxim 30 de zile si minim 4 ore inainte de zbor, in functie de regulile fiecarei companii aeriene. Ulterior confirmarii rezervarii, agentul Fabrica de Vacante va va comunica acest termen si, in functie de disponibilitate, va poate ajuta cu realizarea serviciului. Recomandarea noastra este sa verificati cu atentie datele personale pe care i le furnizati agentului deoarece, in cazul in care datele sunt incorecte, pasagerului i se poate interzice calatoria.

Pot adauga un bagaj de cala ulterior achizitionarii pachetului?

In majoritatea cazurilor, bagajul de cala poate fi achizitionat ulterior pachetului. Rugamintea noastra este sa specificati acest lucru in momentul in care va este confirmata rezervarea de catre un agent Fabrica de Vacante. Acesta va va trimite o oferta cu tarif total, care va include si serviciul optional adaugat ulterior.

Cum pot obtine o asigurare de calatorie sau storno?

Ulterior rezervarii, veti primi o confirmare din partea unui agent Fabrica de Vacante. Aceasta se efectueaza fie telefonic, fie prin intermediul e-mailului. Rugamintea noastra este sa specificati din timp dorinta de a achizitiona un serviciu optional de tip asigurare. Agentul care se ocupa de vacanta dvs. va va comunica tariful si elementele pe care le presupune fiecare asigurare in parte.

Pot anula rezervarea dupa ce am realizat plata? In ce conditii?

Orice rezervare poate fi anulata doar in baza conditiilor specificate la momentul emiterii documentelor de calatorie sau in cazul pachetelor de tip charter, in contractul primit. Agentul Fabrica de Vacante va va pune la dispozitie aceste informatii, la cererea dvs.

Copiii platesc integral pachetul turistic?

Reducerile pentru copii sunt stabilite de catre companiile aeriene si/sau hotelieri. Acestea pot ajunge pana la 25% din pretul pachetului pentru copiii intre 2 si 12 ani neimpliniti sau pana la 90% pentru bebelusi (0-2 ani neimpliniti). Contactati un agent Fabrica de Vacanta pentru mai multe detalii si aflarea unui tarif exact al pachetului pe care il doriti.

La ce ora trebuie sa fac check-in-ul, respectiv check-out la hotel?

In cazul majoritatii hotelurilor, ora obisnuita de check-in este 14:00, iar check-out-ul se face pana in ora 11:00.
Atentie! Adesea, orele difera de la un hotel la altul. Va recomandam sa verificati aceste informatii pe site-ul hotelului sau sa intrebati agentii Fabrica de Vacante.

Ce reprezinta taxa de oras si cat costa aceasta?

Taxa de oras este o suma stabilita de municipalitatea locala care se directioneaza catre autoritatile locale, motiv pentru care se poate achita doar la receptia hotelului. Fiecare oras sau statiune stabileste taxa care va fi incasata de catre hotelieri. Aceasta poate fi un procent din valoarea sejurului sau poate avea o valoare fixa. Ulterior rezervarii unui sejur, un agent Fabrica de Vacante va va comunica costul taxei, la cererea dvs.

Ce inseamna notiunea de non-refundable?

In cazul unui pachet deja rezervat pe care doriti sa il anulati sau modificati, exista posibilitatea sa nu se poata restitui contravaloarea pachetului achizitionat.

width: 100%, height:1px

Rezervari bilete de avion

width: 100%, height:1px

Cum pot rezerva un bilet de avion?

Alegeti orasul de plecare, destinatia dorita, perioada calatoriei si numarul calatorilor. Acestia din urma pot fi unul sau mai multi adulti, unul sau mai multi copii, unul sau mai multi infanti. 
Aveti posibilitatea sa filtrati cautarea prin alegerea uneia dintre optiunile din partea de jos a motorului de cautare: DUS-INTORS, DOAR DUS, DOAR ZBORURI DIRECTE (fara legaturi). De asemenea, in cazul in care datele tale de plecare/retur nu sunt fixe, puteti alege optiunea „DATE FLEXIBILE”. 
In urma unei cautari pe site-ul nostru sunt afisate cele mai mici tarife disponibile. 
 
Pe pagina urmatoare sunt prezentate toate rezultatele corespunzatoare criteriilor dvs. de cautare. Tarifele afisate includ toate taxele (cu exceptia zborurilor low cost care necesita o taxa de card si/sau de bagaj). Puteti sorta rezultatele in functie de pret, compania aeriana, numarul de escale pentru fiecare segment, durata escalelor, perioada din zi in care sa fie zborul, tipul companiei aeriene si aeroportul fiecarui segment.
 
Dupa ce alegeti biletul de avion, treceti la urmatorul pas. Apasati butonul „Rezerva” si completati datele pasagerilor si datele de facturare. Alegeti modalitatea de plata, fiti de acord cu „Conditiile GDPR” si „Termenii si conditiile rezervarii”, apoi dati click pe butonul „finalizeaza rezervarea”. Imediat, vei primi un email de confirmare a rezervarii, continand informatiile precizate in pasii anteriori. 
 
In cel mai scurt timp un agent Fabrica de Vacante va confirma sau infirma rezervarea, va va trimite actele de calatorie impreuna cu orice mentiuni necesare si va va sta la dispozitie pentru orice nelamurire sau intrebare ulterioara. 

Cand este rezervarea mea confirmata?

Tariful si disponibilitatea biletelor de avion sunt de moment. 

Rezervarea realizata pe fabricadevacante.ro nu constituie certitudinea achizionarii biletelor dorite. Ulterior primirii e-mailului de confirmare a rezervarii, veti fi contactat de catre un agent Fabrica de Vacante care va va confirma sau infirma rezervarea, va va trimite documentele de calatorie si va va sta la dispozitie pentru orice nelamurire sau intrebare pe care o aveti din acel moment. 

Ce trebuie sa fac daca rezervarea confirmata nu este cea dorita?

In cazul in care constatati ca serviciile rezervate nu corespund cerintelor dvs., este foarte important sa ne contactati cat mai repede, oferindu-ne datele corecte sau mentiunile necesare modificarilor dorite. O puteti face trimitand un e-mail la adresa online@aerotravel.ro, ori completand formularul de contact de AICI. Este important sa ne furnizati toate datele rezervarii pe care ati realizat-o. In ceea ce priveste biletele de avion sau sejurul deja achizitionate, este nevoie sa luati legatura cu agentul care v-a trimis actele de calatorie. Acesta va va furniza informatiile legate de posibilitatea anularii si despre penalizarile care se aplica in cazul dvs.

Ce inseamna notiunea de non-refundable?

In cazul unui bilet deja rezervat pe care doriti sa il anulati sau modificati, exista posibilitatea sa nu se poata restitui contravaloarea biletului achizitionat.

Care sunt modalitatile prin care pot intra in posesia documentelor de calatorie?

Documentele de calatorie pot fi trimise pe email (la adresa specificata in momentul rezervarii) sau pot fi ridicate direct de la sediul nostru. In momentul in care sunteti contactat de catre un agent Fabrica de Vacante, ii puteti comunica modalitatea prin care doriti sa vi se inmaneze documentele de calatorie.

Pot efectua o rezervare pentru un minor neinsotit?

Deoarece conditiile de calatorie impun ca minorii sa fie insotiti de un adult de minimum 18 ani, site-ul Fabrica de Vacante nu permite sa fie efectuate rezervari pentru minorii neinsotiti.

Ce tip de bagaj este inclus in rezervarea mea?

In pagina rezervarii biletului de avion, pe langa datele dvs. de facturare si ale pasagerilor, vi se permite sa adaugati un bagaj de cala dintre cele afisate in cadrul serviciilor optionale, pe fiecare segment in parte. Tariful fiecarui bagaj este afisat in paranteza si se va adauga tarifului initial, cu mentiunea aferenta. 

Imi este permis zborul cu animale de companie?

Daca doriti sa alegeti aceasta optiune, de a fi insotit de animale de companie, va rugam sa ne furnizati aceste informatii in rubrica de „Observatii” din cadrul formularului de rezervare. In cazul in care nu ati facut acest lucru si ati finalizat deja rezervarea, avem rugamintea sa ne contactati, precizand codul de rezervare.

width: 100%, height:1px

Croaziere

width: 100%, height:1px

Cum pot rezerva o croaziera?

In meniul „Croaziere” aveti de ales intre doua categorii principale: Croaziere in grup organizat (care prevad un insotitor de grup si un minim de pasageri) si Croazierele individuale. De asemenea, puteti alege intre ofertele celor doua companii mari de croaziere: MSC Cruises si Costa Cruises.
Fiecare oferta specifica informatii despre nava, itinerariu, tipul cabinei si tariful fiecareia, alaturi de serviciile incluse si cele neincluse in tariful afisat.
Mentionam ca ofertele si tarifele sunt de moment si ca este nevoie ca, dupa rezervare, un agent Fabrica de Vacante sa va confirme rezervarea.
 
*Daca nu sunteti sigur in legatura cu calatoria dvs. si doriti rezervarea unei croaziere aparte, este nevoie sa intrati in legatura cu agentii Fabrica de Vacanta pentru a va transmite o oferta personalizata, toate detaliile legate de tariful final, termenii de rezervare, plata si conditiile de calatorie:
- online (AICI);
- la oricare dintre agentiile locale (vezi adresele AICI). 

Am nevoie de asigurare storno sau de calatorie?

Intrucat timpul dintre momentul rezervarii si imbarcare poate fi si de 10 luni, pot aparea situatii problematice, neprevazute si independente de vointa dvs. O astfel de asigurare va va da linistea si posibilitatea recuperarii aproape in totalitate a banilor investiti, in functie de situatia aparuta.

Ulterior rezervarii, veti primi o confirmare din partea unui agent Fabrica de Vacante. Aceasta se efectueaza fie telefonic, fie prin intermediul e-mailului. Rugamintea noastra este sa specificati din timp dorinta de a achizitiona un serviciu optional de tip asigurare. Agentul care se ocupa de vacanta dvs. va va comunica tariful si elementele pe care le presupune fiecare asigurare in parte.

Este obligatoriu sa am un pasaport?

Pasaportul este singurul act de identitate acceptat pentru imbarcare, chiar daca croaziera aleasa de catre dvs. are itinerariul in Europa. Atentie! Pasaportul trebuie sa fie valabil inca 6 luni de la data debarcarii, iar in cazul unora dintre itinerarii, este nevoie sa aveti viza valabila pentru destinatiile unde aceasta se solicita. Ulterior rezervarii efectuate pe site, un agent Fabrica de Vacante va va informa cu privire la vizele necesare itinerariului ales si, la cererea dvs., va va indruma in procesul obtinerii vizei. Costurile acestui demers nu sunt niciodata incluse in costul croazierei.

Trebuie sa achit tips?

Daca tips-ul este enumerat in lista serviciilor incluse, oferta include tips-ul. La unele linii de croaziera, insa, tips-ul este achitat la finalul sejurului. In principiu, este o suma de aproximativ 10-15 USD per persoana si pe zi la bord, cu obligatia achitarii. Ulterior rezervarii pe site, un agent Fabrica de Vacante va va trimite o oferta completa, in cadrul careia mentiunea legata de tips este inclusa. De asemenea, pentru orice nelamurire sau intrebare, agentul va va sta la dispozitie.

Dresscode

Tinuta eleganta este un necesar in timpul cinelor formale de pe vas. In functie de itinerariul croazierei, puteti avea de la 1 la 10, pana la 20 de astfel de evenimente. Este de preferat ca domnii sa se afiseze in costum, in timp ce doamnele isi pot etala rochiile de seara. Bineinteles, acesta este un minim al cerintelor, orice depasire a acesteia (de exemplu frac, ori cravata) este admisa. 

Exista serviciu medical la bord?

Desigur! La bordul navelor exista cadre medicale care rezolva majoritatea problemelor de sanatate ivite la bord. Serviciul este contra cost.

Sunt fumator. Este vreo problema?

La bordul navelor se gasesc nenumarate locuri destinate fumatorilor. De asemenea, fumatul este permis in unele baruri si in balconul cabinelor de acest tip.

Pot plati cash la bord?

La bord puteti plati cash doar bacsisul „voluntar”, cel dat din proprie initiativa membrilor echipajului. Daca nu aveti card bancar, la receptie vi se va face un depozit cu suma pe care o detineti. Din acest depozit va fi alimentat cruise cardul dvs., cu care puteti achita alte servicii de la bordul vasului.